Resterna efter "jordbävningarna"




Min allmänpåverkan efter stroken 2008 börjat sakta men säkert avta. Det märker jag eftersom jag under julledigheten behövde vila mindre än förr. Det börjar nu bli tydligt för mig vilka funktionshinder jag drabbats av.


Den gamla Marc kunde arbeta från morgon till kväll utan problem. De som känner mig kan nu se skillnaden. Den nya Marc behöver sköta om sig själv nogrannt, vila under arbetsveckan och mår dåligt av stress. 


Det som skadan har gett mig är många självinsikter om t. ex. hur mycket kraft det går åt för att tänka, känna och leva.


På NHR`s hemsida finns det bra filmer som handlar om läkningsmekanismer efter hjärnskada.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0