Barnen väcker oss om natten




 
Jag har i min hjärnblogg skrivit många inlägg om sömn och "sockervaddskänsla". Här är ytterligare ett.


Idag är "sockervaddskänslan" mer märkbar än vanligt. Båda tjejerna var uppe och tassade inatt. Jag hade därför svårt att somna om. Det är mina tankar – den inre dialogen som håller mig vaken.

Jag vet varför jag behöver sova:

  • Hjärnan bygger upp sina energiförråd igen

  • Minnet stärks

  • Nya kopplingar bildas mellan nervceller med ökad kreativitet som följd

  • Stresshormonet kortisol går ner på vilonivå när jag sover bra

Till slut slappnade mina tankar av och jag föll tydligen i sömn.....


Kommentarer
Postat av: mAria

Jag känner igen mig.

Har idag haft sockervadd i skallen och inte varit med riktigt.

Ibland känns det som om jag gör saker så fort att jag själsligt inte hinner med.

Som att snubbla fram.

Obehagligt.

2010-02-07 @ 00:12:09
URL: http://stroke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0