...lite sugen att börja skriva igen

Jag är fortfarande intresserad av kostens betydelse för min rehabilitering. Begreppet mindfood är relativt nytt i Sverige. Det handlar om att hjärnans behov av god omvårdnad när det gäller kosten.

Jag ska nu i mitt arbete börja med ett lokalt donationsprojekt som sponsras från SKL - vävnadsprojektet. Det är ett tankekrävande jobb så ställer det höga krav på hjärnan, som förbrukar mycket vitaminer, mineraler och proteiner, som bidrar till att producera signalsubstanser. Får min hjärna inte den näring den behöver blir den frustrerad och stressad. Jag arbetar fortfarande 50% och löpning, skriftlig reflektion samt planerad vila är viktiga ingredienser för mitt välmående.

Framöver i min återstartade blogg kommer inläggen att komma sporadiskt.


/Marc


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0