Att ödmjukt försöka vända effekterna av min hjärnskada till det bättre

Jag försöker tålmodigt vända effekterna av den stroke jag fick för ett år till min fördel så att de inte skall bli alltför stora hinder för mig. Det blir då succesivt så mycket enklare i vardagen och i arbetslivet.

 

Mina skador finns i vänster hjärnhalva, dvs den halva som styr den högra sidan av kroppen. Jag försöker hela tiden att träna den på ett strategiskt planerat och balanserat sätt så att jag ej"går in i väggen".

 

I träningen går jag mindre in på detaljer som den vänstra halvan gillar utan inriktar mig på den högra "friska" halvans kvaliteter. I den högra hjärnhalvan existerar ingenting annan än nuet och den styrs ej i så hög grad av regler. Den influerar t.ex. ej det korrekta sättet att göra saker på utan tillåter mig att tänka fritt och självständigt utanför det inramade beteendet dvs "boxen".



 

Marc 16/10/2009


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0