Nu börjar jag blogga....

Efter en skada i min hjärna pga stroke sommaren 2008 har jag försökt  varje dag att skriva dagbok - Jag skriver vad jag har  känt, vad som har  hänt  och vad jag har lärt mig. Nu har det gått ca ett år efter skadan och jag kan nu hyfsat få ihop en text och föra in den i en dator! - Jag känner mig mogen att  försiktigt gå ut i offentligheten och delge min förvärvade erfarenhet och kunskap. 

Att träna en hand eller ett ben efter en stroke är en förhållandevis enkel utmaning jämfört med att inse och utforska sin förändrade kognitiva värld. Det är en mer komplex utmaning. Alla har vi individuella problem och möjligheter som kräver egna lösningar. Jag har  tillsammans med min familj och omgivning gått min egen väg för att fortsätta framåt i livet . Denna gemensamma väg som definitivt inte är lätt går sakta men säkert framåt . 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0