Jag fortsätter med temat trötthet..

Idag känner jag mig ganska pigg - jag har sovit djupt..


Utnoraviken

Jag har lite tidningsartiklar om uttröttbarhet. 

Läkartidningen

 Att lyssna på musik som jag gillar, att promenera i naturen, att klippa gräsmattan är enkla exempel på aktiviteter som är vilande för min hjärna. Sådana aktiviteter kan jag använda mig av när jag blir lite för tung i huvudet. Förutsättningen är att jag inte har gått över min egen inre gräns. Det enda som då fungerar och hjälper mig är sömn.  

Min inre diffusa toleransgräns behöver jag testa emellanåt genom att öka på "belastningen". Detta för att jag inte ska vänja mig och tro att jag för alltid kommer att behöva sova middag! - Jag tror att min hjärna, som kan skapa nya förbindelser mellan hjärnceller och är plastisk med tiden kommer att fungera smidigare än i dagsläget. Min strategi är att mjukt stimulera min hjärna dag efter dag med nya intryck.


Lasse Brandeby drabbades av hjärnblödning med liknande efterföljande trötthet som jag har -se klippet från Nyhetsmorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0