När den inre dialogen tystnar

Just nu läser jag Uppsalaförfattaren Anna Kåvers faktabok "Himmel, helvete och alltdäremellan". Boken handlar om känslor. När jag läser den inser jag tydligt hur mina känslor och tankar har förändrats efter hjärninfarkterna 2008.

 

I början efter skadorna var min inre dialog relativt tyst och still. Det var en skön känsla, speciellt när jag var ute i naturen. Nu när tankarna successivt börjat ta fart igen kan jag ibland sakna detta unika tillstånd att befinna sig i nuet utan ständigt distraherande tankar.

 

Att "tomglo" dvs bara att sitta still och observera vad som sker utan tankar som stör är en förunderlig upplevelse.



Marc 13.01.2010


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0