Nya arbetsuppgifter

Att vara ledare inom vårdsektorn är ett komplex uppdrag. Ledarskap med mina kognitiva(tänkande) och motoriska funktionshinder kräver framför allt discplin, genomtänkt kompensering, planerade stunder för vila och ett tydligt uppdrag.
 
Jag känner att jag inte klarar av att samtidigt hålla alltför många bollar av krav i luften. Jag har därför efter skadan längtat efter att få ett mer avgränsat uppdrag. Tålmodigt har jag försökt att sälja detta budskap till min närmaste chef. Samtidigt har jag försökt visa -att jag kan leda grupper även som funktionshindrad. Jag har visat under detta år att det går -  dock med lägre kvalitè jämfört med hur jag fungerade som chef före skadan . 

Nu har jag äntligen fått ett nytt uppdrag. Framtiden får visa hur det matchar förmågan. Min verksamhetschef på Ögonkliniken, Akademiska sjukhuset Docent Lill-Inger Larsson kommer att tilldela mig avgränsade projekt/arbetsuppgifter. Jag kommer att rapportera direkt till henne.

Lisa Green som varit min ställföreträdare tar nu över ledarskapet på avdelningen 85C, Akademiska sjukhuset. Jag kommer fortsättningsvis att stödja och finnas till hands för henne.

Personalkonsult Åsa Söderberg på Neurodivisionen Akademiska sjukhuset har varit ett bra stöd för mig under hela resans gång.

Jag är mycket tacksam och känner mig lättad och glad.

- Tack Lill-Inger och Åsa !
- Lycka till Lisa !


 
marc 01/10/09

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0