Föraren tittar i backspegeln

 Jag har tidigare i bloggen berättat att jag skriver dagbok varje dag. Jag skriver om vad som hände i min hjärna, vad jag kände och vad jag lärde. I morse började jag läsa den igen. I mitten av oktober 2008 skrev jag följande:

 

"Fick en orosattack igen med ett kortvarigt känsesbortfall i läppen. Det är sant - jag ljuger inte. Snacka att man är psykosomatisk. Måste berätta det för Lasse (neuropsykolog) och botemedlet var avslappning. Jag hade varit alltför aktiv på sistone vilket jag fick sota för....".


 Jag hade börjat arbeta 25% vid den tidpunkten men då var jag mest enbart närvarande på jobbet.

 

Det skall bli intressant att läsa 2009 års dagbok samma tid nästa år. Jag lägger in det i min mobil som en påminnelse – om ett år kommer det därför att plinga till i mobilen och jag kommer att läsa texten med eftertanke.


Kommentarer
Postat av: mAria

Jag vet exakt hur det kan bli så att läppen tappar känseln. För mig var det hela vänstra kroppshalvan som domnade de första åren. Fortfarande kan ena armen blekna vid stress. Det är inte alls psykosomatiskt. Det är neurologiskt.



Jag skriver också in i mobilen vad jag ska minnas. Bra sätt att skriva in en påminnelse om ett år - då får du ett retroepektivt perspektiv på din egen förbättring. Fortsätt rapportera.

2009-11-08 @ 19:19:45
URL: http://stroke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0