Exempel på tillfälligt urkopplad funktion

En av min viktigaste förvärvade egenskaper genom åren före insjuknandet i stroke - är förmågan att kunna se mig själv på avstånd. Att beskåda det som sker. Den förmågan vårdar och värderar jag högt.  Efter mitt insjuknade har jag insett att denna förmåga tillfälligt var urkopplad.


När behövde jag den förmågan som allra mest? Det var t. ex. när overklighetsupplevelser dök upp i mitt huvud . Ett annat exempel är när jag upplevde mitt synfält som två separata "filmer" då jag åkte slalom i för hög hastighet i Åre. Jag har undrat om det var min varseblivningsförmåga som inte hade kapacitet att tolka alla intryck när det gick för fort i slalombacken och det samtidigt snöade. - Vid sådana händelser blev jag rädd men fast och avvaktande samtidigt som jag var nyfiken på hur tokigt det kan bli inne i skallen.


Min dotter Klara 2009.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0