Just nu kör jag på tvåans växel

Jag har tidigare skrivit i bloggen att jag känner mig som en Nissan Micra med en liten bensintank. Bilen är trasig vilket innebär att ju snabbare jag kör desto mer bensin drar den!

Efter lunch behöver bilen tankas och ses över.



Här är exempel på hur respektive växel utspeglar sig i vardagen:

 

  • grundgas – hela familjen hemma, att bara vara utan krav

  • ettans växel – hela familjen hemma med aktiviteter på schemat

  • tvåans växel – vanlig dag på jobbet och hemma

  • treansväxel – vanlig dag på jobbet, hemma samt extra aktivitet

  • fyrans växel – intensivdag eller monotona sysslor på jobbet och aktiviteter hemma

  • femmans växel –  det går fortare och jag börjar tappa insikten om min förmåga och jag gör "fel"

  • sexans växel – fartblind

 

 

Min hjärna trivs bäst på tvåansväxel men av och till funkar även treansväxel riktigt skapligt. Bilen är under reparation och drömmen är att "föraren" kommer att känna sig nöjd.  

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0