Att titta på TV hela kvällen är ett minne blott..

Under det första halvåret efter hjärnskadan tittade jag inte på TV. Det var något som störde mina känsliga neuron. Jag ändrade läge i soffan och tittade på tjejerna och Anna istället.

Under våren 2009 började jag titta korta stunder och nu tittar jag på några enstaka program per vecka.

 

Ett program som jag tittar på är Skavlan på fredagar när barnen har lagt sig. Det känns trevligt och skönt att det är fredag. Vi tar då ett glas vin och min hjärna får än en gång en dusch av härligt dopamin.

 

Dopamin är ett hormon och en signalsubstans som frisätts i hjärnstammen och stimulerar hjärnans belöningssystem. Det ger ett milt lyckorus och fungerar som ett endogent (kroppseget) narkotiskt preparat. 


 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0