Årsberättelse-det blir bättre

Under våren vaknade

min hjärna långsamt

insåg att arbetslivet

behövde matcha förmågan

 

Sommaren: orkade köra

bil en längre sträcka

klarade av skottkärran

och klarade av

att handla mat

utan att bli alltför uttröttad

 

Hösten- svärmor piggare

Anna delvis lättad

Barnen simmar , dansar,

leker och läser läxor

 

Vintern -börjar upptäcka

den nya värld

som öppnat sig

 

Trots uppförsbackar

och upplevelse

att skallen ofta

känns som ”sockervadd”

börjar jag sakterliga

gilla mitt nya jag

 

Förbättringar i vardagen

tänker jag inte på

men det går

med myrstegstempo

i rätt rikning

 

 

God Jul och ett Gott Nytt år!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0